Ügyintézéssel kapcsolatos kérdések
Mely szerződések jelennek meg az Ügyfélportálon?
Az Ön élő jogvédelmi biztosítási szerződései, valamint az egy éven belül megszűnt szerződései jelennek meg az Ügyfélportálon.
Kötöttem még egy szerződést, a korábbi szerződésemmel már regisztráltam, van Ügyfélportál fiókom, mi a teendőm, hogy az új szerződésemet is lássam?
Amennyiben Ön több szerződéssel rendelkezik Társaságunknál, akkor belépés után az adott fiókjához tartozó összes élő szerződése és az egy éven belül törölt szerződései is megjelennek a Kezdőlapon és a Szerződéseim menüpontban.
Ha Ön több ügyfélszámmal is rendelkezik Társaságunknál (pl. magánszemélyként, egyéni vállalkozóként, céges ügyfélként is Szerződőnk), és mindhez ugyanazt az e-mail címet adta meg, akkor az Ügyfélportálra történő bejelentkezéskor tudja kiválasztani, mely Ügyfélként kíván belépni, melyik fiókot kívánja megtekinteni, és csak a kiválasztott fiókhoz tartozó szerződéseket fogja látni. Másik Ügyfél kiválasztásához ismét be kell jelentkeznie.
Amennyiben új szerződésénél másik e-mail címet adott meg, akkor új e-mail címét először regisztrálnia szükséges itt: Regisztrációs oldal
Ha e-mail címéhez és adott ügyfélhez tartozó fiókjában mégsem látja valamennyi szerződését, akkor kérjük, hogy az admin@legitimo.hu e-mail címre írja meg ezt nekünk, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-1/486-36-00-ás telefonszámon (a 2-es, majd 1-es menüpontokat választva).
Nem látom minden szerződésemet a fiókomban, mit tegyek?
Amennyiben a hiányolt szerződésnél is megegyezik a Szerződő, kérjük, hogy az admin@legitimo.hu e-mail címre írja meg ezt nekünk, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-1/486-36-00-ás telefonszámon (a 2-es, majd 1-es menüpontokat választva).
Amennyiben nem egyezik meg a Szerződő, azaz ha Ön több ügyfélszámmal is rendelkezik Társaságunknál (pl. magánszemélyként, egyéni vállalkozóként, céges ügyfélként is Szerződőnk), és mindhez ugyanazt az e-mail címet adta meg, akkor az Ügyfélportálra történő bejelentkezéskor tudja kiválasztani, mely Ügyfélként kíván belépni, melyik fiókot kívánja megtekinteni, és csak a kiválasztott fiókhoz tartozó szerződéseket fogja látni. Másik Ügyfél kiválasztásához ismét be kell jelentkeznie.
Amennyiben Ön több e-mail címet adott meg eltérő Szerződőként, akkor a másik e-mail címét először regisztrálnia szükséges itt: Regisztrációs oldal
Hogyan módosíthatom a személyes adataimat?
A Szerződéseim menüpontban a Részletek és módosítás gombra kattintva megjelennek az érintett szerződésének adatai. Az adatok többsége módosítható, ezt a mellette megjelenő ceruza ikon jelzi. Vannak azonban olyan adatok is, amelyek nem módosíthatóak az Ügyfélportál felületén, ezek mellett nem jelenik meg ceruza ikon. Amennyiben ilyen adatot szeretne módosítani, kérjük, vegye fel a kapcsolatot Tanácsadójával.
Bizonyos adatok több mezőből állnak. Ezeknek a módosításánál elegendő, ha csak azokat a mezőket tölti ki, amelyeknek változott a tartalma. Például, ha csak a vezetékneve változott, a névmódosításnál elég csak a vezetéknevét megadnia, a keresztnév változatlan marad, ha nem tölti ki a mezőt.
Adatváltozás bejelentés esetén az Ön által rögzített új adatok nem módosulnak automatikusan a szerződésében. A beküldött bejelentéseket Társaságunk feldolgozza és ezt követően tájékoztatni fogja Önt. A bejelentett adatváltozás csak ezzel egyidejűleg lép életbe, azaz a bejelentést követően még a régi adat fog szerepelni a szerződése adatainál. Az adatváltozás bejelentés tényét a bejelentés pillanatától kezdve meg tudja tekinteni az Előzmények menüpontban.
Hogyan vonhatok be új érdeket a biztosításomba?
A Szerződéseim menüpontban a Részletek és módosítás gombra kattintva megjelennek az érintett szerződésének adatai és a biztosított érdekek is.
A szerződés típustól függően a szerződő alatt külön-külön blokkokban jelennek meg a biztosításba bevont személyek, ingatlanok, illetve gépjárművek, összefoglaló nevükön biztosított érdekek.
Az alábbiak jelenhetnek meg:
- Biztosított személyek/vállalkozás/társasház
- Biztosított ingatlanok
- Ingatlanok
- Gépjárművek
- HÍD kiegészítő biztosítás
- Kiegészítő biztosítás
Ezek esetében lehetőség van adatmódosításra, új biztosított érdek bevonására vagy meglévő törlésére. A felvehető érdekek a szerződés típusától függően változhatnak.
Az új biztosított érdek felvételéhez kattintson az adott adatblokk alján található „Új…” gombra. Ezt követően töltse ki a megjelenő adatmezőket, majd nyomja meg az Elküldöm gombot.
Ha eladtam az autómat / ingatlanomat, mi a teendőm?
A Szerződéseim menüpontban a Részletek és módosítás gombra kattintva megjelennek az érintett szerződésének adatai és a biztosított érdekek is.
A szerződés típustól függően a szerződő alatt külön-külön blokkokban jelennek meg a biztosításba bevont személyek, ingatlanok, illetve gépjárművek, összefoglaló nevükön biztosított érdekek.
Az alábbiak jelenhetnek meg:
- Biztosított személyek/vállalkozás/társasház
- Biztosított ingatlanok
- Ingatlanok
- Gépjárművek
- HÍD kiegészítő biztosítás
- Kiegészítő biztosítás
A biztosított érdek (autó/ingatlan) törléséhez kattintson a biztosított érdek melletti kuka ikonra. A felugró ablakban meg kell erősítenie, hogy tényleg törölni kívánja-e az adott érdeket. Amennyiben igen, kérjük, válassza az Igen lehetőséget. Ha meggondolta magát, kattintson a Nem gombra.
Adatváltozás bejelentés esetén az Ön által rögzített új adatok nem módosulnak automatikusan a szerződésében. A beküldött bejelentéseket Társaságunk feldolgozza és ezt követően tájékoztatni fogja Önt. A bejelentett adatváltozás csak ezzel egyidejűleg lép életbe, azaz a bejelentést követően még a régi adat fog szerepelni a szerződése adatainál. Az adatváltozás bejelentés tényét a bejelentés pillanatától kezdve meg tudja tekinteni az Előzmények menüpontban.
Eladtam az autómat és másikat vettem helyette, mi a teendőm?
A Szerződéseim menüpontban a Részletek és módosítás gombra kattintva megjelennek az érintett szerződésének adatai és a biztosított érdekek is.
A szerződés típustól függően a szerződő alatt külön-külön blokkokban jelennek meg a biztosításba bevont személyek, ingatlanok, illetve gépjárművek, összefoglaló nevükön biztosított érdekek.
Az alábbiak jelenhetnek meg:
- Biztosított személyek/vállalkozás/társasház
- Biztosított ingatlanok
- Ingatlanok
- Gépjárművek
- HÍD kiegészítő biztosítás
- Kiegészítő biztosítás
Ezek esetében lehetőség van adatmódosításra, új biztosított gépjármű bevonására vagy meglévő törlésére. A felvehető érdekek, gépjárművek a szerződés típusától függően változhatnak.
A biztosított gépjármű törléséhez kattintson a biztosított gépjármű melletti kuka ikonra. A felugró ablakban meg kell erősítenie, hogy tényleg törölni kívánja-e az adott érdeket. Amennyiben igen, kérjük, válassza az Igen lehetőséget. Ha meggondolta magát, kattintson a Nem gombra.
Az új biztosított gépjármű felvételéhez kattintson az adott adatblokk alján található Új gépjármű gombra. Ezt követően töltse ki a megjelenő adatmezőket, majd nyomja meg az Elküldöm gombot.
Adatváltozás bejelentés esetén az Ön által rögzített új adatok nem módosulnak automatikusan a szerződésében. A beküldött bejelentéseket Társaságunk feldolgozza és ezt követően tájékoztatni fogja Önt. A bejelentett adatváltozás csak ezzel egyidejűleg lép életbe, azaz a bejelentést követően még a régi adat fog szerepelni a szerződése adatainál. Az adatváltozás bejelentés tényét a bejelentés pillanatától kezdve meg tudja tekinteni az Előzmények menüpontban.
Hibásan van rögzítve a gépjárművem rendszáma, hogyan tudom módosítani?
A módosításhoz kérjük, kattintson a módosítani kívánt adat mellett található ceruza ikonra. Ezt követően töltse ki a módosítandó mezőt az új adattal, majd a módosítás elvégzéséhez kattintson a Módosítom gombra.
Adatváltozás bejelentés esetén az Ön által rögzített új adatok nem módosulnak automatikusan a szerződésében. A beküldött bejelentéseket Társaságunk feldolgozza és ezt követően tájékoztatni fogja Önt. A bejelentett adatváltozás csak ezzel egyidejűleg lép életbe, azaz a bejelentést követően még a régi adat fog szerepelni a szerződése adatainál. Az adatváltozás bejelentés tényét a bejelentés pillanatától kezdve meg tudja tekinteni az Előzmények menüpontban.
Hogyan tudom módosítani a díjfizetés gyakoriságát / módját?
A Szerződéseim menüpontban a Részletek és módosítás gombra kattintva megjelennek az érintett szerződésének adatai. Az adatok többsége módosítható, ezt a mellette megjelenő ceruza ikon jelzi.
A Díjfizetés adatcsoportban tudja módosítani a díjfizetés gyakoriságát és/vagy módját, a módosításhoz a ceruza ikonra kell kattintania, ezt követően a legördülő menüből tudja kiválasztani az új értéket.
A díjfizetési mód módosítása a következő esedékességtől lép hatályba, míg a díjfizetés gyakoriságát a következő évfordulótól tudja módosítani.
A fentiekről a módosítás során felugró üzenetben is értesítjük Önt.
Adatváltozás bejelentés esetén az Ön által rögzített új adatok nem módosulnak automatikusan a szerződésében. A beküldött bejelentéseket Társaságunk feldolgozza és ezt követően tájékoztatni fogja Önt. A bejelentett adatváltozás csak ezzel egyidejűleg lép életbe, azaz a bejelentést követően még a régi adat fog szerepelni a szerződése adatainál. Az adatváltozás bejelentés tényét a bejelentés pillanatától kezdve meg tudja tekinteni az Előzmények menüpontban.
Módosítottam a szerződés adatait, miért a régi adatokat látom még?
Adatváltozás bejelentés esetén az Ön által rögzített új adatok nem módosulnak automatikusan a szerződésében. A beküldött bejelentéseket Társaságunk feldolgozza és ezt követően tájékoztatni fogja Önt. A bejelentett adatváltozás csak ezzel egyidejűleg lép életbe, azaz a bejelentést követően még a régi adat fog szerepelni a szerződése adatainál. Az adatváltozás bejelentés tényét a bejelentés pillanatától kezdve meg tudja tekinteni az Előzmények menüpontban.
Hogy tudom ellenőrizni, milyen új adatokat állítottam be, amíg nem látom még az új adatokat a szerződésemen?
Az Előzmények oldalon megtekintheti az összes adatmódosítással, biztosított érdek módosítással, vagy jogi segítségkéréssel kapcsolatos eseményt, amelyeket Ön a regisztrációja óta az adott Ügyélportál fiókjában elvégzett. Egyetlen kivétel ez alól a jelszóváltoztatás, amely nem jelenik meg az előzmények között.
Honnan tudom, hogy van-e tartozásom?
A Kezdőlap felső részén tájékoztató jelenik meg arra vonatkozóan, hogy van-e az adott ügyfélszámán, azaz az adott fiókhoz tartozó szerződésein befizetésre váró díja, és ha igen, akkor mennyi az összes díjhátraléka. Ha több szerződése is van egy ügyfélszámon, akkor az összes szerződésre vonatkozóan jelenik meg az adat.
Amennyiben az az üzenet jelenik meg, hogy „Önnek jelenleg nincs befizetésre váró díja.”, akkor az összes szerződése kiegyenlített az adott ügyfélszámon.
Ha az jelenik meg, hogy mekkora összeg vár befizetésre, az is az összes szerződésén fennálló tartozás összegét jelenti. Ha több szerződése van nálunk, akkor a Szerződéseimnél tudja megtekinteni az egyes szerződéseinek egyenlegeit, esetleges tartozását.
Kérjük, hogy tartozását szerződésenként legyen szíves átutalni, a közleményben kérjük, hogy tüntesse fel az adott szerződés befizetőazonosítóját.
Csoportos beszedési megbízást adtam meg, hol látom, hogy mikor vonták le utoljára a díjat?
Ha Önnek csoportos beszedés van beállítva díjfizetési módként, akkor a Bizonylataim oldalon megjelenik a megbízás. Ha több szerződéssel rendelkezik, akkor minden olyan szerződése megjelenik a listában, amelynek csoportos megbízás a díjfizetés módja.
A Történet feliratra kattintva megtekintheti a szerződéséhez tartozó csoportos beszedési megbízásának eseményeit és azok státuszát.
Csoportos beszedési megbízást adtam meg, hol látom, hogy miért volt sikertelen a beszedés?
Ha Önnek csoportos beszedés van beállítva díjfizetési módként, akkor a Bizonylataim oldalon megjelenik a megbízás. Ha több szerződéssel rendelkezik, akkor minden olyan szerződése megjelenik a listában, amelynek csoportos megbízás a díjfizetés módja.
A Történet feliratra kattintva megtekintheti a szerződéséhez tartozó csoportos beszedési megbízásának eseményeit és azok státuszát.
Milyen dokumentumokat érek el az Ügyfélportálon?
A szerződéséhez kapcsoló dokumentumokat a Dokumentumaim és a Bizonylataim menüpontban érheti el. Itt megtalál minden olyan dokumentumot, amelyek 2023. szeptembertől keletkeztek.
Az Ügyfélportálon a Dokumentumaim között jelennek meg a kötvények, indexáló levelek, kísérő levelek, egyéb tájékoztató levelek, a Bizonylataim között pedig az elszámolási bizonylatokat tudja megtekinteni.
Hogyan tudom megtekinteni vagy letölteni a dokumentumokat az Ügyfélportálon?
A dokumentumot vagy bizonylatot a mellette található letöltés ikonra kattintva tudja megtekinteni vagy letölteni. A felugró ablakban tudja kiválasztani, hogy megnyitni vagy letölteni szeretné a dokumentumot.
- Ha a dokumentumot csak megtekinteni szeretné, és nem szeretné elmenteni, akkor kattintson a Megnyitom gombra. Az Ön által használt eszköz beállításaitól függően a dokumentum megnyílik az alapértelmezett programban, vagy felugró ablakban kiválaszthatja, hogy melyik programban szeretné megtekinteni.
- Ha szeretné menteni a dokumentumot az Ön eszközére, akkor kattintson a Letöltöm gombra. Ebben az esetben az Ön által használt eszköz beállításaitól függően a dokumentum az alapértelmezetten beállított helyre kerül mentésre, vagy felugró ablakban kiválaszthatja, hogy hova szeretné menteni.
Honnan tudom, hogy feltöltésre került egy dokumentum az Ügyfélportál fiókomba?
Az Ügyfélportálra feltöltött dokumentumokról, bizonylatokról Önt e-mailben értesítjük. Ezt követően az Ügyfélportálra történő bejelentkezés után a Dokumentumaim vagy a Bizonylataim menüpontban, az adott dokumentum mellett található letöltés ikonra kattintva tudja azt megtekinteni vagy letölteni.
Csak az egyik szerződésem dokumentumait szeretném megnézni, hogy tudom ezt beállítani?
A Dokumentumaim menüpont alatt Ön ki tudja választani, ha több szerződéssel rendelkezik, hogy melyik szerződésének dokumentumait szeretné megnézni, ehhez az Összes szerződésemnél a szűrőt használva kiválaszthatja az érintett szerződést.
Csak a magánszemélyként kötött szerződéseim dokumentumait küldik postán, a cégem dokumentumait az Ügyfélportálon keresztül kapom, miért?
Valószínűleg Ön nem tette meg elektronikus kommunikációra nyilatkozatát magánszemélyként, ezért azokat postai úton küldjük meg Önnek.
Az elektronikus kommunikációra vonatkozó nyilatkozatát magánszemélyként az alábbi linken megteheti, így a jövőben már a magánszemélyként kötött szerződésének dokumentumait is elektronikusan küldjük csak meg Önnek: Nyilatkozattételi oldal
Nem tudom, ki kezeli a szerződésem, megtalálom valahol az elérhetőségeit?
Tanácsadójának elérhetőségeit (nevét, telefonszámát, e-mail címét) a Szerződéseim menüpont alatt a Részletek és módosítás gombra kattintva látja.
Szeretném megváltoztatni a felhasználónevemet, hogyan tudom megtenni?
A módosításhoz a Profil oldalon a Felhasználónév (e-mail cím) melletti ceruza ikonra kell kattintani, majd az új e-mail cím megadása után az Igen, módosítom gombra kell kattintani.
Az adatmódosítást követően a régi e-mail címével tud belépni addig, amíg nem kap értesítést az új e-mail címére a módosítás elvégzéséről.
A sikeres felhasználónév módosításáról, így az elsődleges e-mail címének módosításának elvégzéséről e-mail-ben tájékoztatjuk Önt.
Fontos! A Profil oldalon történő felhasználónév módosítás az ügyfélszámhoz (az adott szerződőhöz) tartozó összes szerződés elsődleges e-mail címét is módosítja. Ez azt jelenti, hogy Társaságunk a jövőben az itt megadott új elsődleges e-mail címen fog Önnel kommunikálni, illetve erre az e-mail címre érkeznek az Ügyfélportálra történő belépéshez szükséges kódok.
Szeretném megváltoztatni a jelszavamat, hol tudom megtenni?
Az Ügyfélportál felületen a Profil oldalon tudja ezt megtenni. Kérjük, hogy kattintson a Jelszó melletti ceruza ikonra. A megjelent mezőkbe adja meg az adatokat. A Régi jelszó mezőbe a jelenlegi jelszavát kell megadnia, míg az Az Új jelszó és a Jelszó ismét mezőkbe az új jelszavát.
Ügyeljen rá, hogy a jelszószabályoknak megfelelő jelszót adjon meg: a jelszónak minimum nyolc karakter hosszúnak kell lennie, tartalmaznia kell legalább egy kisbetűt, egy nagybetűt, egy számot és egy speciális karaktert (pl. %,!,+,£). Ha minden mezőt megfelelően kitöltött, a jelszó megváltoztatásához kattintson a Módosítom gombra, majd a felugró ablakban kattintson az Igen gombra a megerősítéshez. A legközelebbi bejelentkezéskor már csak az új jelszóval fog tudni belépni!
Kérdése vagy jogi problémája van?
Kérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 2 napon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.
Kérdésem vanMeglévő ügyfél?
Lépjen be az ügyféltérbe
Kérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 2 napon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.