Ön itt áll:

Internetes vásárlás

Fogyasztóvédelem
Hibás teljesítés

Ügyfelünk egy internetes webáruházban vásárolt nagy értékű ipari fűnyírót. A fűnyírót személyesen vette át az internetes webáruház telephelyén. Az értékesítő vállalkozás szakmunkatársai végezték az üzembehelyezést. Ügyfelünk az üzembe helyezett fűnyírót átvette, majd hazaszállította. A következő napon kipróbálás céljából beindította a fűnyírót, majd elkezdett füvet nyírni vele. A fűnyírás közepette észlelte Ügyfelünk, hogy a használati utasítás szerinti leállítógomb nem működik az ipari fűnyírón.

Ügyfelünk kötelezettségeinek eleget téve azonnal tájékoztatta a vállalkozást a hibáról, majd még aznap visszaszállította az eladó telephelyére. Pár nappal később felhívták Ügyfelünket telefonon, hogy a fűnyíró hibáját nem tudják elhárítani, de amennyiben Ügyfelünk áramtalanírja a fűnyírót, az ezen a módon leállítható. Ügyfelünket felhívták, hogy menjen el a berendezésétért, mert 7 napos tárolást követően napi 1000 forint tárolási díjat fognak felszámítani. Ügyfelünknek az eladó telephelyén a berendezés átvételéhez alá kellett volna írni egy nyilatkozatot, miszerint a fűnyírót üzemképes állapotban hozza el a vállalkozótól. Ezen a ponton kért Ügyfelünk segítséget Társaságunktól.

Első, illetve második felszólító levelünkre a vállalkozó kitérő választ adott, illetve meg nem kívánta az ügyet békés úton megoldani. Tájékoztattuk Ügyfelünket az ide vonatkozó Kormányrendelet kötelező jótállásra vonatkozó rendelkezéseiről. Ezek alapján, mint elsődleges kellékszavatossági jogként Ügyfelünk a készülék kicserélését kívánta elérni. A vállalkozó ezen igényünket elutasította. A polgári peres eljárást megelőző utolsó békés igényérvényesítési fórumként Társaságunk Békéltető Testületi eljárást kezdeményezett a vállalkozóval szemben. A Vállalkozó ekkor vette elősző komolyan Társaságunk fellépését és a testületi eljárást megelőzően gondoskodott a készülék kicseréléséről!

Kapcsolódó esettanulmányok

Fogyasztóvédelem
Hibás teljesítés
Hibás teljesítés esete

Ügyfelünk az év elején szerette volna régi, elavult fürdőszobáját felújítani. A munkával egy „szakembert” bízott meg, aki hangzatos ígéretekkel és mindent elsöprő önbizalommal igyekezett meggyőzni ...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Napelem csere

Ügyfelünk nyaralásából hazatérve szembesült vele, hogy ingatlanjának tetején elhelyezett napelemek közül kettőnek az üvegezése megrepedt.

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Hibás teljesítés
Közlekedés
Motorhiba az újonnan vásárolt autóban

Ügyfelünk használtautó kereskedésben vásárolt egy gépjárművet. Az adásvételi szerződés megkötését megelőzően az autót megtekintette, kipróbálta, kifogástalannak vélte. Majd 3 hét elteltével az autó...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Hibás teljesítés
Hibás teljesítés esete

Ügyfelünk az év elején szerette volna régi, elavult fürdőszobáját felújítani. A munkával egy „szakembert” bízott meg, aki hangzatos ígéretekkel és mindent elsöprő önbizalommal igyekezett meggyőzni ...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Napelem csere

Ügyfelünk nyaralásából hazatérve szembesült vele, hogy ingatlanjának tetején elhelyezett napelemek közül kettőnek az üvegezése megrepedt.

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Hibás teljesítés
Közlekedés
Motorhiba az újonnan vásárolt autóban

Ügyfelünk használtautó kereskedésben vásárolt egy gépjárművet. Az adásvételi szerződés megkötését megelőzően az autót megtekintette, kipróbálta, kifogástalannak vélte. Majd 3 hét elteltével az autó...

Elolvasom

Kérdése vagy jogi problémája van?

Kérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 2 napon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.

Kérdésem van
Meglévő ügyfél?
Lépjen be az ügyféltérbe

Kérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 2 napon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.