Ön itt áll:

A fogyasztói panaszról általában

Fogyasztóvédelem

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2024. október 3. ( 55 napja)

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Feltehetőleg mindannyiunkkal előfordult már, hogy egy adott szolgáltatással, termékkel nem voltunk elégedettek, a legtöbb ilyen esetben azonban sokunk bosszankodik, azonban úgy gondolja több energiát nem érdemel az ügy. Arra, hogy nem tetszésünknek hangot adhassunk és amennyiben valós, a problémánk megoldásra kerüljön a fogyasztói panasz biztosít lehetőséget számunkra, melyet szóban vagy írásban közölhetünk a vállalkozással.

A fogyasztói panasz fogalma az alábbiak szerint kerül meghatározásra.

A panasz a fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó észrevétele, kifogása.

Szóbeli panasz

A szóbeli panaszt haladéktalanul ki kell vizsgálnia a vállalkozásnak, és szükség szerint orvosolni kell. Amennyiben a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges – jegyzőkönyvet szükséges felvenni, és annak egy másolati példányát a jelen lévő fogyasztónak át kell adni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás révén közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg el kell küldeni a jegyzőkönyvet. Egyéb esetben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan előírások szerint köteles eljárni a vállalkozás, melyet alább kívánok ismertetni. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával megtett szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámhoz rendelni.

Írásbeli panasz

Írásbeli panasznak minősül a vásárlók könyvébe tett bejegyzés, továbbá a levél (postai, e-mail) formájában a vállalkozáshoz eljuttatva. Írásbeli panasz kezelésének alapvető szabályai: a válaszlevelet 30 napon belül (feladást is beleértve) szükséges elküldeni a fogyasztó részére, melynek érdemi választ kell tartalmaznia, amennyiben elutasító választ tartalmaz, azt szükséges indokolni továbbá elutasító válasz esetén a panasz jellege szerinti hatóságok nevét, levelezési címét szükséges megadni (kereskedelmi hatóság, fogyasztóvédelmi hatóság, békéltető testület). Ezen túlmenően a feladást köteles a vállalkozás hitelt érdemlően igazolni (pl. tértivevénnyel).

Kapcsolódó jogi hírek

Fogyasztóvédelem
Hibás teljesítés
Az újonnan vásárolt autó meghibásodása miatti igény

Aki mostanában vásárolt, megrendelésre autót, tapasztalhatta, hogy mind a gyártási, mind pedig a leszállítási határidők jelentősen megnövekedtek. Ezt követően az átvett autó meghibásodása érthető b...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Tévesen feltüntetett árak a boltban

Szinte mindenki járt már legalább egyszer úgy, hogy egy boltban vagy akár egy webshopban észrevette, a megvásárolni kívánt termék árcédulája jóval alacsonyabb, mint amennyinek normál körülmények kö...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Hibás használtautót vettem, mit tehetek

A személygépjárművek meghatározó szerepet töltenek be mindennapi életünkben. A legtöbb családnak meghatározó fontosságú, hogy megbízható és hosszú élettartalmú gépjárművel rendelkezzen. A gépjárműv...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Hibás teljesítés
Az újonnan vásárolt autó meghibásodása miatti igény

Aki mostanában vásárolt, megrendelésre autót, tapasztalhatta, hogy mind a gyártási, mind pedig a leszállítási határidők jelentősen megnövekedtek. Ezt követően az átvett autó meghibásodása érthető b...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Tévesen feltüntetett árak a boltban

Szinte mindenki járt már legalább egyszer úgy, hogy egy boltban vagy akár egy webshopban észrevette, a megvásárolni kívánt termék árcédulája jóval alacsonyabb, mint amennyinek normál körülmények kö...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Hibás használtautót vettem, mit tehetek

A személygépjárművek meghatározó szerepet töltenek be mindennapi életünkben. A legtöbb családnak meghatározó fontosságú, hogy megbízható és hosszú élettartalmú gépjárművel rendelkezzen. A gépjárműv...

Elolvasom

Kérdése vagy jogi problémája van?

Kérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 2 napon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.

Kérdésem van
Meglévő ügyfél?
Lépjen be az ügyféltérbe

Kérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 2 napon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.