Kedvezőtlen döntés
Közlekedési baleset esetén sok ügyfelünket meglepi az a körülmény, amikor postai úton átveszik a határozatot, melyben a szabálysértési hatóság kedvezőtlen döntést hozott. Tette ezt akként a szabály...
Gyermekotthonban dolgozó ügyfelünk munkahelye előtt parkoló gépkocsiját téglákkal verték szét az ott nevelt gyerekek. Az intézmény a kárfelelősségét nem ismerte el, azonban hat hónapos megfeszített munkával elértük, hogy kára megtérüljön.
Polgári jogi alaptétel, hogy „aki másnak jogellenesen kárt okoz, köteles azt megtéríteni”. Mivel azonban a kárfelelősségét a károkozó gyakorta vitatja, nekünk, jogászoknak kell bejárnunk azt az utat, hogy a sérelmet szenvedő fél kára végtére is megtérüljön. Így történt ez ügyfelünk – nevezzük Hunornak – esetében is, aki egy gyermekotthon technikusaként dolgozott.
Hunor egy tavaszi reggelen munkába ment és szokása szerint az intézmény kőkerítése mellé parkolt gépkocsijával. Nem számított azonban arra, hogy a nap során az udvaron játszadozó 8-9 éves kisgyermekek a kőkerítésen át vaktában téglákat dobálnak majd az utcára, és ezzel gyakorlatilag gazdasági totálkárosra törik Hunor 20 éves autóját. Noha az intézményvezető készséggel állt munkatársa rendelkezésére, ámde kára nem térült meg hetek alatt sem. Ekkor fordult hozzánk Hunor.
Jogi ügyintézésünk első lépéseként a fenntartó felelősségbiztosítóját kerestük fel, aki kárigényünket elutasította, mert álláspontjuk szerint az általuk biztosított intézményfenntartót felelősség nem terheli a káreseményért. Nehéz egyeztetések következtek, amelyek során sokáig gondoltuk mi magunk is azt, hogy csakis a fenntartóval szemben indított polgári peres eljárásban tudunk eredményt prezentálni ügyfelünk számára.
A gyermekotthon fenntartója irányába kitartó – mintegy féléves – jogi munkával azonban eredményesen igazoltuk, hogy felelősségük elismerésén és a kár megtérítésén túl a jelen tényállásának más jogi megoldása nem lehet. Emiatt az intézményfenntartó is érdekeltté vált abban, hogy saját biztosítóját a kártérítésre kapacitálja, amely kártérítést ügyfelünk, Hunor, a káreseményt követő hetedik hónapban maradéktalanul kézhez is vett.
Közlekedési baleset esetén sok ügyfelünket meglepi az a körülmény, amikor postai úton átveszik a határozatot, melyben a szabálysértési hatóság kedvezőtlen döntést hozott. Tette ezt akként a szabály...
Az ügyfél egy menetrend szerinti autóbuszt vezetve haladt a számára kijelölt útvonalon, mikor az út egy nehezen belátható módon kanyarodó szakaszához ért. Ahhoz, hogy az általa vezetett gépjárművel...
Ügyfelünk használtautó kereskedésben vásárolt egy gépjárművet. Az adásvételi szerződés megkötését megelőzően az autót megtekintette, kipróbálta, kifogástalannak vélte. Majd 3 hét elteltével az autó...
Kérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 2 napon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.
Kérdésem vanKérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 2 napon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.