Ön itt áll:
Nem, a jogvédelmi biztosítási fedezet kizárólag azokra a biztosítási eseményekre terjed ki, amelyek Európa valamely államában (ide értve Magyarország területét is), a Földközi tenger szigetállamaiban, továbbá a Földközi tenger partján fekvő államokban következnek be, és amelyekre az ezen területeken működő bíróságok joghatósága kiterjed.
Minden olyan ügyben kérhet jogi tanácsot az ügyfél, melyre a biztosítási szerződés kiterjed és egyébként nem esik valamely kizárás hatálya alá.
Nem, ugyanis az ügyfél jogvédelme csak olyan szabálysértési és/vagy büntetőeljárásban biztosított, amelyet gondatlanságból elkövetett bűncselekmény vagy szabálysértés alapos gyanúja miatt indítanak ellene, a lopás pedig ún. célzatos, kizárólag szándékosan elkövethető bűncselekmény.
A jogvédelmi igény szempontjából a biztosított egyaránt kerülhet a jogsérelmet szenvedett, illetve a jogsérelmet okozó fél pozíciójába. A biztosítási fedezet azonban csak azokra az esetekre terjed ki, amikor a biztosított a jogsérelmet szenvedett személy. A Biztosító szolgáltatásai nem terjednek ki arra az esetre, ha a biztosított okoz másnak kárt, vagy szegi meg szerződéses kötelezettségét és emiatt vele szemben eljárás indul. Polgári ügyekben tehát csak aktív (igényérvényesítő) jogvédelmi fedezet van, passzív (védekező) nincs.
Nem, a munkajogi elem csak a családi jogvédelmi biztosításon belül vehető igénybe.
Igen, ilyen esetben a dolgozók javára kötött jogvédelmi biztosításból ki van zárva a munkajogi elem. Hiszen a biztosítási szerződési feltételek egyértelműen tartalmazzák, hogy Társaságunk szolgáltatása nem terjed ki a biztosított személyeknek a szerződővel szembeni jogvitáira.
A LegitiMo a közlekedési jogvédelmi biztosítási termékében két különböző jogvédelmi biztosítási szerződés megkötését kínálja: gépjármű tulajdonosi és gépjármű vezetői jogvédelmi biztosítást. A gépjármű tulajdonosi jogvédelmi biztosítás sajátossága, hogy a biztosítási szerződést a szerződő fél mindig meghatározott gépjárműre köti. A biztosítási szerződés tárgya ilyen esetben a biztosított gépjármű üzemeltetésével összefüggő jogi érdekek védelme, azaz mindenki biztosítottnak minősül, aki a biztosított gépjárművet jogszerűen vezeti. A gépjármű vezetői jogvédelmi biztosítás ezzel szemben mindig meghatározott személyhez, mint idegen gépjármű vezetőjéhez kapcsolódik, mely esetben a szerződés tárgya a biztosított személy idegen gépjármű vezetésével összefüggő jogi érdekeinek a védelme, azaz a biztosított minden esetben védelmet élvez, ha idegen (nem az ő tulajdonában, üzembentartásában lévő) gépjárművet vezet, feltéve, hogy azt jogszerűen teszi.
Nem, ennyiben a jogvédelmi biztosítás sem tér el a többi biztosítástól, a biztosítási eseménynek a biztosítási szerződés hatálya alatt kell bekövetkeznie.
Nem, a DAS értékhatártól függetlenül nyújtja jogvédelmi szolgáltatásait.
Kétfokú eljárást feltételezve és ügytípustól függően 200.000 Ft és 800.000 Ft közé tehető egy átlagos jogvita bíróság előtti megoldásának költsége az illetékekkel, ügyvédi munkadíjjal és szakértői költségekkel együtt. A Biztosító szolgáltatásának felső határa ehhez képest biztosítási eseményenként és biztosítási évenként minimum 2.400.000 Ft, a biztosított nevében letett óvadék esetében 4.800.000 Ft-ig előlegezi meg a biztosító ezt az összeget.
A biztosítás lefedi a magán életszféra szinte valamennyi jogi kockázatát. Különösen a biztosítottaknak szerződésen kívül okozott károk megtérítésével kapcsolatos jogvitákat, a biztosítottak ellen indított büntető- és szabálysértési eljárásokat, a legkülönbözőbb szerződéses jogvitákat, a fogyasztóvédelmet, a biztosítási ügyeket, amennyiben ügyfelünknek valamely biztosítótársaság nem, vagy nem megfelelően teljesít(!), a gépjármű vezetői engedély és a gépjármű forgalmi engedély bevonásával kapcsolatos eljárásokat, a munkajogi jogvitákat, ingóságok, valamint ingatlanok bérleti jogával kapcsolatos ügyeket. Nem terjed ki a biztosítás pl. a családjogi, öröklési jogi, szövetkezeti jogi igényekre, társasági részesedésekkel és befektetési kockázattal járó üzletekkel összefüggő igényekre, a játékból vagy fogadásból, illetve ezek céljára ígért vagy adott kölcsönből eredő igényekre, továbbá adó-, vám-, jövedék és illeték kivetésével összefüggő igényekre és a szándékosan elkövetett szabálysértés vagy bűncselekmény miatt indult eljárásokra stb.
26 éves korig, azzal a további feltétellel, hogy a szerződővel közös háztartásban élnek, nem rendelkeznek rendszeres jövedelemmel és még nem házasok.
Erre sajnos nincs jogszabályban előírt határidő. Azonban általában a biztosítók belső kárrendezési szabályzata tartalmazza, hogy a kárrendezéshez szükséges összes irat beérkezésétől számítva hány napon belül kell megtéríteni az Ön kárát. Javasoljuk, hogy a biztosítóhoz benyújtott valamennyi iratról készítsen másolatot, ezzel vita esetén megkönnyítheti a munkánkat és a biztosító esetleges hibája is könnyebben igazolható.
Fontos azonban tudni, hogy a biztosító köteles a kárrendezéshez nélkülözhetetlen dokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, de ezek beérkezésének hiányában is legkésőbb a kártérítési igény benyújtásától számított 3 hónapon belül a károsultnak kellően megindokolt kártérítési javaslatot tenni azokban az esetekben, amelyekben a felelősség nem vitás vagy indoklással ellátott választ adni a kártérítési igényben foglalt egyes követelésekre, azokban az esetekben, amikor a felelősséget nem ismeri el, vagy az nem egyértelmű, vagy a teljes kárt összegszerűen nem állapította meg.
Ha a jármű gazdaságosan javítható, azaz a járműnem totálkáros, úgya biztosító kártérítésként a javítási költséget fizeti meg. Ha Ön megbízást adott a márkaszerviznek a kárrendezés lefolytatására és a javításra, úgy a biztosító a javítási költséget közvetlenül a javítónak is megfizetheti. Ha Ön saját költségére megjavíttatja a gépjárművet, úgy a biztosító az eredeti, fizetett javítási számla alapján fizeti meg közvetlenül Önnek a javítási költséget. Ha Ön javítási árajánlatot készíttet a jármű javításáról, és ez alapján kéri a biztosítótól a kárrendezést, úgy a biztosító a nettó javítási költséget fizeti meg Önnek. A javítási költség ÁFA-ját a biztosító csak fizetett, eredeti számla alapján téríti meg Önnek.
Ha a jármű gazdaságosan nem javítható, azaztotálkáros, úgy a biztosító megállapítja a totálkár mértékét. Ez esetben a biztosító kiszámolja a jármű kárkori értékét, azaz megállapítja, hogy a baleset idején mennyit ért az Ön járműve. Majd megállapítja a roncsértéket, azaz azt, hogy a baleset után a roncsot mennyiért lehet értékesíteni. A kettő különbözete képezi a biztosító által kifizetett totálkár mértékét. Ezt az összeget lízingelt vagy hitelre vásárolt jármű esetén közvetlenül a lízingbe adónak, illetve a hitelezőnek fizeti ki a biztosító. A roncsot a biztosító előzetes hozzájárulásával lehet eladni a biztosító által kalkulált roncsérték alatt. Eladás előtt azt javasoljuk, kérje ki a biztosítótól annak a roncsfelvásárlónak az adatait, aki a legmagasabb vételi ajánlatot tette a roncsra (ugyanis gyakran ez képezi a biztosító által megjelölt roncsértéket).
A járműkáron túli károk esetén(pl.: ruhakár, egyéb dologi károk, személyi sérülés, autómentés költsége stb.) az ezekkel kapcsolatos valamennyi számlát, blokkot, pénztári bizonylatot javasoljuk megőrizni, mert a biztosító kéri azokat a költségek igazolásához.
A biztosítónak a kártérítési összegen felül meg kell fizetnie Önnek a kártérítési összeg után járótörvényes késedelmi kamatotis. A késedelmi kamat megfizetésétÖnnek kell kérnie a biztosítótól.
A baleset után az Ön járművét a biztosító kárszakértője megszemlézi; feljegyzi a sérüléseket és lefényképezi a járművet. A jármű szemléjére sor kerülhet egy márkaszervizben, ahol Ön megbízást adhat a márkaszerviznek a kárbejelentés, a kárszemle és a javítás megszervezésére a biztosítóval szemben. A biztosító a kárszemlét követően megvizsgálja, kit terhel a felelősség a balesetért és a vizsgálat eredményeképpen fizeti meg a kárt. Amennyiben a baleset miatt szabálysértési vagy büntetőeljárás van folyamatban, úgy a biztosító a jogerős, felelősséget megállapító döntés meghozatala után rendezi a kárt.
A bejelentést mindenképpena károsult jármű üzembentartójánakkell megtennie haladéktalanul, de legkésőbb a baleset bekövetkezését követő 30 napon belül.Azonban a károkozónak is be kell jelentenie a balesetet5 munkanapon belül a saját felelősségbiztosítójának.
A biztosító – szabálysértési eljárás megindulása esetén – kérheti a baleset megtörténtét bizonyító rendőrségi igazolást. Ebben a rendőrség azt igazolja, hogy mely járművek voltak a balesetben érintettek, és az ügyben a felelősség megállapítására van-e folyamatban eljárás (szabálysértési vagy büntetőeljárás).
Két eset lehetséges, amikor a károkozó jármű vezetője elismeri, illetve amikor nem ismeri el a felelősségét. Válasszuk most szét őket:
A balesetet követően Önnek mielőbb be kell jelentenie azt a károkozó jármű felelősségbiztosítójánál. A bejelentéskor be kell nyújtani a biztosítóhoz a rendelkezésre álló iratokat (pl.: a baleset helyszínén kitöltött baleseti bejelentő, rendőrségi igazolás a balesetről, a károkozó jármű vezetőjének írásbeli felelősségelismerő nyilatkozata), amelyekkel a baleset körülményei, a balesetben részes járművek és vezetőik adatai igazolhatók.
A biztosítási szerződés létrejöttéhez Önnek ajánlatot kell tennie. A biztosítási ajánlatot biztosításközvetítők juttatják el potenciális ügyfeleinkhez. Kérjük, hogy nevét, elérhetőségét (lakcím, telefon), illetve szerződéskötési szándékát jelezze az info@legitimo.hu e-mail címen, vagy küldjön részünkre kapcsolatfelvételi lapot. A biztosító pár napon belül felveszi Önnel a kapcsolatot.
Töltse ki az “kapcsolatfelvételi lap” formanyomtatványunkat és küldje el nekünk! Az Ön tanácsadója rövidesen fel fogja keresni egy személyes találkozó időpontjának egyeztetése céljából.
Tájékozódjon termékeinkről a weboldalon keresztül, illetve kérjen időpontot személyes tanácsadójától a “kapcsolatfelvételi lap” segítségével. Mindezeken túl kiemelt biztosításközvetítőink is készséggel állnak az Ön rendelkezésére termékeink és szolgáltatásaink bemutatásában.
Töltse ki a “kapcsolatfelvételi lap” formanyomtatványunkat és küldje el nekünk! Az Ön tanácsadója rövidesen fel fogja Önt keresni egy személyes találkozó időpontjának egyeztetése céljából.
A LegitiMo Jogvédelmi Biztosító Zrt. készséggel várja ügyfelei és minden érdeklődő megkeresését az alábbi elérhetőségeken:
Cím:Cím: 1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI. emelet
Telefon: 06-1/486-3600
Telefax: 06-1/486-3601
E-mail: info@legitimo.hu
A gépjármű-tulajdonos jogvédelme keretében:
A gépjárművezető jogvédelme keretében:
A családi jogvédelem keretében:
Minden egyes biztosítási esemény alkalmával a LegitiMo a biztosított helyett megtéríti a szerződésben részletezett szükséges kiadásokat a kötvényben feltüntetett biztosítási összeg erejéig. Noha a biztosítási események száma a biztosított időszakon belül nincs korlátozva, egy évben a maximális kifizetés a biztosítási összeg kétszerese.
Amennyiben a LegitiMo ügyfelet gondatlanságból elkövetett bűncselekmény miatt előzetes letartóztatás, vizsgálati fogságba helyezés fenyegeti, akkor a LegitiMo kamatmentesen a kötvényen feltüntetett biztosítási összeg kétszereséig kauciót (óvadékot) előlegez neki. Mindezek érvényesek a volt Szovjetunió utódállamai kivételével egész Európa területére, valamint a Földközi-tengerrel határos államokra.
A LegitiMo jogainak és jogos érdekeinek érvényesítésében segíti Önt! A LegitiMo hazánkban és Európában az adott ország jogrendszerét kiválóan ismerő ügyvédekkel dolgozik együtt az Ön érdekében!
Mert telefonos jogi tanácsadásunkat a nap 24 órájában igénybe veheti.
Esélyegyenlőséget biztosítunk Önnek, mivel átvállaljuk mindazokat a költségeket, amelyek jogos igényeinek érvényesítése folyamán szükségszerűen felmerülnek.
Minden Ön által indított kártérítési ügyben (pl. gépjárműben keletkezett kár megtérítése, jövedelem kiesés, személyi sérülés).
Minden a gépjármű vezetésével összefüggő büntető- és szabálysértési eljárás esetén (pl. KRESZ szabályainak megszegése, közlekedési baleset okozása).
Minden gépjárművel kapcsolatos szerződéses jogvitában (pl. adásvételi szerződés, biztosítási szerződések, leasing szerződések, a gépjármű szerelésére, javítására szóló szerződések esetén).
Minden vezetői/forgalmi engedéllyel kapcsolatos jogvitában (pl. jogosítvány, forgalmi engedély bevonása).idopontfoglalas
Az együttműködéshez Ön és a biztosító között megbízásos jogviszonynak kell létrejönnie. A szerződés megkötéséhez szükséges információkért kérjük, szíveskedjen nevét, elérhetőségét (lakcím, telefon) és egy, az együttműködési szándékát kifejtő levelet az info@legitimo.hu e-mail címre elküldeni. A biztosító pár napon belül felveszi Önnel a kapcsolatot.
Az előadó kárrendező munkatárs köteles a kárakta megnyitását követően 5 munkanapon belül a Fedezetvizsgálatot elvégezni és erről a Biztosítottat tájékoztatni. A határidő a Fedezetvizsgálat eredményéről készített értesítésnek Biztosító általi postára adása határidejét jelenti. Amennyiben a szolgáltatási igénybejelentés a Biztosítónak nem a szolgaltatas@legitimo.hu e-mail címére érkezik (ide tartozik a honlapról küldött szolgáltatási igénybejelentés is), a Fedezetvizsgálat elintézésének határideje további két munkanappal meghosszabbodik.
A Fedezetvizsgálat az alábbi szakaszokból áll és különösen az alábbiakra terjed ki:
Amennyiben a Fedezetvizsgálat alapján a Biztosított jogosult a szolgáltatás igénybevételére, úgy az eljáró kárrendező munkatárs köteles a szolgáltatás nyújtására. Erről fedezetigazoló levélben kell a Biztosítottat tájékoztatni. A fedezetigazoló levélben le kell írni a Fedezetvizsgálat során tett megállapításokat, és rögzíteni kell, hogy mely szolgáltatás(ok) igénybevételét ismerte el a Biztosító a bejelentés alapján.
Az eljáró kárrendező munkatárs köteles a folyamatban lévő kárügyben minden olyan alkalommal a Fedezetvizsgálatot elvégezni, különös tekintettel a sikerkilátás vizsgálatra, amikor olyan új adat, tény, irat vagy egyéb dokumentum, információ kerül a birtokába, amely kétségessé teszi a biztosítási fedezet fennállását.
Amennyiben a rendelkezésre álló iratok alapján nem lehet egyértelműen megállapítani a biztosítási fedezet fennállását, úgy az eljáró kárrendező munkatárs köteles a Biztosítottól írásban bekérni a fedezet megállapításához szükséges iratokat, egyúttal köteles a Biztosított figyelmét felhívni arra a tényre, hogy a Fedezetvizsgálat elvégzéséig az ügyben érdemi intézkedéseket nem tehet. Ha a szolgáltatás alapjául szolgáló biztosítási szerződésben a Biztosító előírta, hogy a Fedezetvizsgálathoz meghatározott adatokat kell szolgáltatni, Pl. Jogtárs Jogvédelmi Biztosítási Szerződés, akkor a Fedezetvizsgálat csak ezen adatok beérkezését követően folytatható le. Köteles továbbá felhívni a Biztosított figyelmét arra, hogy a szükséges iratok, adatok meg nem küldése esetén a rendelkezésre álló iratok, adatok alapján elutasítja a szolgáltatás iránti igényt.
A bejelentés beérkezését követően a Biztosító jogi asszisztens munkatársa azonosítja a Biztosítottat (a továbbiakban: Azonosítás). Az Azonosítás során meg kell állapítani a Biztosítottnak azt a kötvényszámát, amelyre nézve a szolgáltatást igénybe kívánja venni. (Olyan esetben, ha a kötvényesítés még nem fejeződött be, az Azonosítás a Biztosított által adott ajánlat sorszáma alapján történik). A beérkezett és azonosított szolgáltatási igénybejelentésnek a Biztosító jogi asszisztens munkatársa a beérkezését követő 1 munkanapon belül káraktát nyit, és azt az előadó kárrendező munkatársnak átadja.
Az írásban benyújtott szolgáltatási igény beérkezésekor a Biztosító ügyfélszolgálati munkatársa elvégzi az Azonosítást, majd az eljáró kárrendező munkatárs a kérdés beérkezését követő 3 munkanapon belül elvégzi a Fedezetvizsgálatot és megadja a kért tanácsot.
Amennyiben a Fedezetvizsgálat alapján a Biztosított jogosult a jogi tanácsadás szolgáltatásra, úgy az eljáró kárrendező munkatárs köteles a szolgáltatást nyújtani. Eredményes Fedezetvizsgálatot követően a kárrendező munkatársnak válaszában ki kell térnie arra, hogy a választ a kizárólag a feltett kérdés és a megadott információk alapján adja meg. A válaszban ki kell térni arra, hogy
Amennyiben a Fedezetvizsgálat alapján a Biztosított nem jogosult a jogi tanácsadás szolgáltatásra, úgy az eljáró kárrendező munkatárs köteles ezt válaszában megindokolni.
Az elektronikus úton kért tanács megadásának, esetleges elutasítása közlésének határideje 5 munkanap, amennyiben a kérdés a Biztosító szolgaltatas@legitimo.hu e-mail címére érkezik (ide tartozik a honlapról küldött tanácskérés is). A Biztosító egyéb e-mail címeire címzett tanácskérés elintézésének határideje további két munkanappal meghosszabbodik. Levélben kért tanácsadás esetén ez a határidő a válasz postára adásának időpontját jelenti.
A kárszámmal megjelölt kárügyben beadott tájékoztatás kérését a jogi asszisztens a kárügy illetékes kárrendező munkatársához továbbítja, aki a kárakta áttekintése után ad választ, vagy felkészíti a válaszadásra a jogi asszisztenst.
A tájékoztatást a jogi asszisztens vagy a kárrendező munkatárs 3 munkanapon belül e-mailben vagy telefonon adja meg.
Kérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 2 napon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.
Kérdésem vanKérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 2 napon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.