Ön itt áll:

„Meddig várjak?” – Mit tehetünk, ha a szerviz túl lassan javítja a gépjárművünket?

Fogyasztóvédelem

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2025. március 12. ( 19 napja)

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Autónk meghibásodása mindig kellemetlen, de még bosszantóbb lehet, ha a javítás indokolatlanul elhúzódik. Bár konkrét jogszabályi határidő nincs előírva a szervizek számára, a javítási időnek ésszerű keretek között kell maradnia. De mit tehet a tulajdonos, ha heteket vagy akár hónapokat kell várnia az autójára?

Ebben a cikkben áttekintjük, milyen jogi lehetőségek állnak rendelkezésre, és hogyan érdemes kezelni a helyzetet, hogy ne maradjunk autó nélkül hosszú időre.

Nincs konkrét határidő, de az észszerűség számít

A jogszabályok nem írnak elő konkrét határidőt arra, hogy a szerviznek mennyi időn belül kell befejeznie a javítást, azonban annak ésszerű határidőn belül kell teljesülnie, amely függ:

  • az autó meghibásodásának súlyosságától,
  • a szükséges alkatrészek elérhetőségétől,
  • a szerviz kapacitásától és az aktuális munkaterheléstől.

Ha az autót indokolatlanul hosszú ideig nem javítják meg, az a szerződés nem megfelelő teljesítésének minősülhet, ami további jogi lépéseket is megalapozhat.

Írásos kommunikáció: Miért fontos?

A legfontosabb tanács: minden kommunikációt dokumentáljunk!
Ha a szerviz késlekedik, érdemes hivatalos, írásos formában tájékoztatást kérni arról, hogy:

  • mi az oka a késedelemnek,
  • milyen várható határidővel számolnak,
  • mikor tudják befejezni a javítást.

A folyamatos írásos kommunikáció segíthet abban, hogy később, ha jogi lépésre kerülne sor, bizonyítani tudjuk, hogy nem kaptunk megfelelő tájékoztatást vagy indokolatlanul hosszú volt a várakozási idő.

Mit tehetünk, ha túl sokáig tart a javítás?

Ha a szerviz nem tartja be az ésszerű határidőt, több lehetőség is van a helyzet rendezésére:

1.Hivatalos panasz benyújtása
Ha a szerviz folyamatosan késlekedik és nem ad megfelelő magyarázatot, írásban lehet panaszt tenni. Ezt érdemes ajánlott, tértivevényes levélben vagy e-mailben elküldeni, hogy dokumentálható legyen.

2.Határidő kitűzése
Amennyiben a szerviz határozatlan ideig húzza a javítást, a tulajdonos egy írásos felszólítással konkrét határidőt szabhat. Ha ezen belül sem készül el a javítás, további jogi lépésekre lehet szükség.

3.Másik szerviz keresése
Ha a szerviz nem teljesít megfelelően, a tulajdonos jogosult elállni a szerződéstől, és másik műhelyhez vinni az autót. Ennek azonban lehetnek költségei, különösen akkor, ha a javítás már részben megtörtént.

Akkor pontosan hogyan is kezeljük a szerviz késlekedését?

Ha az autó hosszú hetekig vagy hónapokig a szervizben áll, az komoly kellemetlenséget okozhat a tulajdonosnak. Mivel nincs törvényben előírt határidő, fontos, hogy folyamatosan kapcsolatban maradjunk a szervizzel és dokumentáljuk az eseményeket.

  • Érdemes írásban tájékoztatást kérni a késedelem okáról és a várható befejezési időről.
  • Amennyiben a várakozási idő indokolatlanul hosszú, lehetőség van panaszt tenni vagy másik szervizt keresni.
  • Végső esetben indokolt lehet további jogi lépéseket tenni

A legfontosabb viszont az, hogy ne hagyjuk magunkat bizonytalanságban, és mindig kérjünk hivatalos tájékoztatást a javítás állapotáról.

Kapcsolódó jogi hírek

Fogyasztóvédelem
Hibás teljesítés
Az újonnan vásárolt autó meghibásodása miatti igény

Aki mostanában vásárolt, megrendelésre autót, tapasztalhatta, hogy mind a gyártási, mind pedig a leszállítási határidők jelentősen megnövekedtek. Ezt követően az átvett autó meghibásodása érthető b...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Tévesen feltüntetett árak a boltban

Szinte mindenki járt már legalább egyszer úgy, hogy egy boltban vagy akár egy webshopban észrevette, a megvásárolni kívánt termék árcédulája jóval alacsonyabb, mint amennyinek normál körülmények kö...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Hibás használtautót vettem, mit tehetek

A személygépjárművek meghatározó szerepet töltenek be mindennapi életünkben. A legtöbb családnak meghatározó fontosságú, hogy megbízható és hosszú élettartalmú gépjárművel rendelkezzen. A gépjárműv...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Hibás teljesítés
Az újonnan vásárolt autó meghibásodása miatti igény

Aki mostanában vásárolt, megrendelésre autót, tapasztalhatta, hogy mind a gyártási, mind pedig a leszállítási határidők jelentősen megnövekedtek. Ezt követően az átvett autó meghibásodása érthető b...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Tévesen feltüntetett árak a boltban

Szinte mindenki járt már legalább egyszer úgy, hogy egy boltban vagy akár egy webshopban észrevette, a megvásárolni kívánt termék árcédulája jóval alacsonyabb, mint amennyinek normál körülmények kö...

Elolvasom
Fogyasztóvédelem
Hibás használtautót vettem, mit tehetek

A személygépjárművek meghatározó szerepet töltenek be mindennapi életünkben. A legtöbb családnak meghatározó fontosságú, hogy megbízható és hosszú élettartalmú gépjárművel rendelkezzen. A gépjárműv...

Elolvasom

Kérdése vagy jogi problémája van?

Kérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 5 munkanapon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.

Kérdésem van
Meglévő ügyfél?
Lépjen be az ügyféltérbe

Kérjük, töltse ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat! 5 munkanapon belül visszahívjuk és személyre szabott tájékoztatás keretében informáljuk a felmerült kérdéskörrel kapcsolatban.